VGC-jeugdraad daagt uit: “Breng Brusselse jongeren positief in beeld”

Publicatiedatum: 
wo 03/05/2017

De jeugdraad van de Vlaamse Gemeenschapscommissie (VGC) bombardeert mei tot mediamaand.  Ze daagt via de hashtag #meimediamaand jeugdorganisaties en de media uit om Brusselse jongeren positief in beeld te brengen.

Logo VGC-jeugdraad

In het najaar van 2016 organiseerde de VGC-jeugdraad ‘1.000 Opinions’ waar Brusselse jongeren konden debatteren over verschillende thema’s. Opvallend was de eensgezindheid over de manier waarop Brusselse jongeren in beeld gebracht werden door de media. 79% vond dat de media mee verantwoordelijk is voor het slechte imago van Brusselse jongeren.

“Met de actie #meimediamaand willen we jeugdorganisaties en de media uitdagen om Brusselse jongeren positief in beeld te brengen,” zegt Pepijn Kennis, voorzitter van de VGC-jeugdraad. “Na de aanslagen van 22 maart, heeft het imago van Brussel en haar jongeren een stevige knauw gekregen. Nochtans geven Brusselse jongeren en hun organisaties elke dag het beste van zichzelf in verschillende projecten en organisaties.”

De jeugdraad roept de jeugdorganisaties op om hun activiteiten deze maand extra in de schijnwerpers te plaatsen. “Via de hashtag #meimediamaand kan iedereen de actie volgen op de sociale media,” zegt Kennis. “Voor de organisaties voorzien we een aantal tools om met de media om te gaan. Een geslaagde samenwerking in de #meimediamaand blijft hopelijk ook in de toekomst vruchten afwerpen.”

Bijhorende documenten: